Zarządzanie czasem: jak skutecznie realizować zadania dzięki współpracy w zespole
W czasie szkolenia uczestnicy poznają techniki zarządzania sobą w czasie. Uczestnicy dowiedzą się, jak umiejętnie wyznaczać priorytety, planować i monitorować pracę. Spojrzą na swoje zadania jak na element całości. Podniosą swoje umiejętności radzenia sobie z presją czasu, aby odzyskać energię i poczucie kontroli.
Sprawna komunikacja to kluczowy element efektywnej pracy zespołu. Konstruktywna komunikacja w miejscu pracy wpływa nie tylko na skuteczność w pracy, ale i na dobrą atmosferę, zredukowanie presji i stresu w pracy, lepsze wykorzystanie czasu oraz realizację celów. Uczestnicy zdiagnozują silne i słabe strony w kontekście sposobów komunikowania się i wypracują bank dobrych praktyk.
Efektywność osobista zależy od wielu drobnych nawyków, które składają się na skuteczność w działaniu. Rosnąca ilość obowiązków zawodowych nie musi przekładać się na zwiększone godziny pracy. Większa skuteczność zależy często od wprowadzenia niewielkich zmian w pracy własnej i pracy zespołu.
Szkolenie będzie miało charakter warsztatowy, czyli z przewagą ćwiczeń grupowych i indywidualnych, dyskusji i mini-projektów.
Program szkolenia:
Zarządzanie czasem i organizacja pracy w zespole
1.Efektywność osobista – wstęp do zarządzania sobą w czasie
- Efektywny czy efektowny – o co chodzi w byciu skutecznym
- Czym jest czas i jak myślenie o czasie wpływa na działania
- Nawyki skutecznego działania i ich wpływ na efektywność
2. Planowanie i zarządzanie priorytetami – metody organizacji i zarządzania czasem:
- Jak działać w ramach POLA WPŁYWU, czyli na co mam wpływ i jak nie marnować energii
- MATRYCA EISENHOWERA – nadawanie priorytetów zadaniom
- Planowanie dnia, tygodnia, miesiąca
- Priorytety w praktyce – przekonania i ich wpływ na podejmowane decyzje
- Kluczowe nawyki w procesie planowania i zarządzania priorytetami
3. Budowanie strategii na zarządzanie czasem– jak ułatwić sobie planowane i zarządzanie celami w oparciu o Getting Things Done
- Zarządzanie projektami i zadaniami – co daje nam spojrzenie na cały proces
- Budowanie strategii – jak to robić, aby ułatwić sobie zarządzanie celami
- Planowanie – jak segregować zadania i zarządzać aktualnymi działaniami
- Zapisywanie – jak zwolnić się z obowiązku pamiętania o wszystkim
- Monitorowanie – jak być zawsze na bieżąco ze swoimi sprawami i nie stracić zadań z oczu
- Grupowanie zadań – jak mądrze zaplanować działania, aby nie tracić czasu na niepotrzebne czynności
4. Dobre praktyki zarządzania czasem w codzienności zawodowej – praktyczne wskazówki na organizację pracy
- Telefon – rozpraszacz czy dobry organizator?
- Efektywne prowadzenie spotkań i rozmów telefonicznych
- Jak zwiększyć efektywność korzystania z poczty e-mailowej
- Wpływ stylu życia i zarządzania energią na efektywność: odpoczynek, sen, ćwiczenia fizyczne, nawyki żywieniowe
- Jak przez lepsze zarządzanie efektywnością zredukować poziom stresu
- Jak radzić sobie z presją czasu
- Bank dobrych praktyk organizacji pracy
5.Efektywny zespół – co jest ważne dla współpracy i organizacji pracy w zespole
- Czynniki wzmacniające i utrudniające wpółpracę
- Ja, grupa i zespół – kiedy ludzie stają się zespołem
- Współodpowiedzialność w zespole – jak patrzeć szeroko
- Filary efektywności w firmie – diagnoza silnych i słabych stron zespołu
- Przeszkody w komunikacji na poziomie jednostki i organizacji
- Kolory komunikacji – jak dogadać się z tymi, których nie możesz zrozumieć
6.Trening konstruktywnej komunikacji w zespole
- Organizacja pracy zespołu– komunikacja fundamentem dobrej organizacji pracy
- Konstruktywna komunikacja w zespole – jak budować otwartą komunikację
- Emocje w zespole – jak je odczytywać i reagować
- Empatia, czyli jak spojrzeć na sprawę z drugiej strony
- Feedback w budowaniu otwartej komunikacji i współpracy w zespole – sesja udzielania informacji zwrotnej
- Bank dobrych praktyk w komunikacji zespołowej. Wypracowanie zasad współpracy i komunikacji
Szkolenie realizowane również w formie online (warsztaty grupowe lub konsultacje indywidualne)na platformie zoom, clickmeeting lub platformie klienta.
Metody szkoleniowe:
- Praca w grupach, ćwiczenia grupowe
- Moderowane dyskusje
- Mini projekty
- Analiza fragmentów filmów video
- Ćwiczenia indywidualne
- Gra zespołowa
- Facylitacja
Zobacz również: Zarządzanie energią osobistą pracownika