Jak podnieść jakość życia, podwyższyć komfort i wydajność pracy
Work-life balance to szkolenie, które pozwoli ci opracować plan wdrożenia prostych metod, aby podnieść jakość swojego życia.
Work-life balance czy work-life mix? Jesteśmy zapracowani, przeładowani bodźcami, otoczeni niekorzystnymi sytuacjami oraz trudnymi zdarzeniami. Jak odnaleźć spokój i równowagę w tym pędzącym świecie? Celem szkolenia jest odnalezienie przez Ciebie ważnych elementów równoważenia przestrzeni życia zawodowego i osobistego.
W czasie szkolenia uczestnicy rozwiną umiejętności skutecznego określania i planowania priorytetów i poznają wybrane techniki zarządzania sobą w czasie. Uczestnicy dowiedzą się, jak wyznaczać priorytety, odzyskać energię i poczucie kontroli. Wypracują listę dobrych praktyk radzenia sobie ze złodziejami czasu i innymi barierami skutecznego zarządzania sobą.
Korzyści dla uczestników:
- Pogłębią świadomość ważności utrzymywania równowagi w życiu
- Stworzą własną strategię równoważenia życia zawodowego i prywatnego
- Będą świadomi mechanizmów i przyczyn powstawania wypalenia zawodowego
- Zapoznają się z modelem zarządzania energią i zdiagnozują swoje źródła energii
- Poznają sposoby zarządzania priorytetami i organizowania swojej pracy
- Nauczą się zarządzać zmęczeniem
- Zdecydują, czym jest work-life balance i co cenią sobie najbardziej
- Dowiedzą się, jak nauczyć się odpoczywać
Zakres szkolenia Work-life balance:
1.Efektywność osobista i work-life balance
- EfektYwny czy efektOwny – o co chodzi w byciu skutecznym?
- Nawyki skutecznego działania i ich wpływ na work-life balance
2. Work life balance i wypalenie zawodowe
- Dlaczego lepiej zapobiegać niż leczyć – mechanizm „leja wyczerpania”
- Czym jest wypalenie zawodowe i jak mu zapobiegać
- Czym jest równowaga: work-life balance, work-life mix, well-being
3. Zarządzanie własną energią – jak nie wychodzić z pracy zmęczonym
- Model zarządzania energią Tonego Schwartza
- Zarządzanie zmęczeniem
- Jak zasilać źródła energii, regenerować siły i działać na wysokiej energii
- Dbanie o ciało, umysł, emocje i ducha
4. Planowanie i zarzadzanie priorytetami – metody organizacji i zarządzania sobą w czasie
- MATRYCA EISENHOWERA – nadawanie priorytetów zadaniom i planowanie
- Priorytety w praktyce – przekonania i ich wpływ na podejmowane decyzje
- Budowanie strategii – jak ułatwić sobie planowane i zarządzanie celami w oparciu o Getting Things Done – zarządzanie projektami i zadaniami w praktyce
5. Bariery i trudności w efektywnym zarządzaniu sobą w czasie
- Jak zmobilizować się do wysiłku i działać z impetem
- Jak przestać zwlekać i zacząć działać
- Jak przez lepsze zarządzanie efektywnością zredukować poziom stresu
- Bank dobrych praktyk organizacji pracy
6. Strategia zmian
- Plan działania
- Wyrabiamy nawyki efektywnego działania
Kto skorzysta ze szkolenia?
- Wszystkie osoby, które chcą pracować nad osiągnięciem równowagi w życiu
- Wszystkie osoby, które chcą zredukować poziom odczuwanego stresu
- Pracujący pod dużą presją, w warunkach ciągłych wyzwań i zmian
Szkolenie realizowane również w formie online (warsztaty grupowe lub konsultacje indywidualne)na platformie zoom, clickmeeting lub platformie klienta.
Metody pracy w czasie warsztatu “Work-life balance”:
- Praca w grupach, interaktywne ćwiczenia
- Moderowana burza mózgów i dyskusje
- Gra szkoleniowa, symulacje
- Analiza fragmentów filmów video
- Studium przypadków
- Ćwiczenia relaksacyjne, oddechowe
Powiązane szkolenia: Zarządzanie energią osobistą