Jak zaprojektować zmianę, żeby zaangażować w nią ludzi?
Szkolenie „Zarządzanie ludźmi w zmianie” ma na celu podniesienie kompetencji kadry menedżerskiej do zarządzania zmianą i ludźmi w zmianie.
Tematy poruszane na szkoleniu odnoszą się do rzeczywistych sytuacji, z którymi menedżerowie i liderzy spotykają się w codziennej pracy. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się m.in.: Jak projektować zmianę? Dlaczego pracownicy obawiają się zmiany? Jak budować zaangażowanie w zmianę? Jak skutecznie komunikować zmianę?
Program szkolenia obejmuje zarządzanie zmianą w dwóch uzupełniających się wymiarach: organizacyjnym i ludzkim. Uczestnicy zaprojektują zmianę organizacyjną i będą mieli możliwość pracy nad zmianami, które aktualnie wprowadzają lub chcą przeprowadzić. Szkolenie wzmocni również kompetencje pracy w zespole, komunikacji, angażowania i wywierania wpływu.
Dla kogo?
Szkolenie Zarządzanie zmianą jest dla osób, które wprowadzają zmiany, zarządzają ludźmi lub wspierają proces zmian.
Szkolenie jest dostosowywane do kadry zarządzającej na różnych poziomach:
- kierowników projektów i liderów zespołów
- menedżerów działów i departamentów
- zarządów
- specjalistów HR
Zakres szkolenia:
- Psychologia zmiany – zrozumieć, żeby zarządzać
- Perspektywy zmiany: zmiana z punktu widzenia pracownika, menedżera, organizacji. Co się dzieje z ludźmi w trakcie zmiany?
- Co wpływa na gotowość do zmiany?
- Etapy zmiany – na co się przygotować i jak zminimalizować spadek wydajności w procesie zmiany.
- Analiza potencjalnych źródeł ryzyka i zagrożeń dla realizacji procesu zmiany.
- Kluczowe czynniki sukcesu wpływające na powodzenie wdrożenia zmian.
- Narzędzia zwinnego zarządzania zmianą – jak zaprojektować zmianę i zaangażować pracowników
- Lider jako katalizator zmian. Jak budować otwartość na zmiany?
- “Strategiczna Kanwa Zmiany” – od wizji do komunikacji. Budowanie mobilizacji i partycypacji pracowników od pierwszego etapu zmiany.
- Jak mierzyć efektywność wprowadzanej zmiany?
- Tworzenie zespołu wprowadzającego zmiany – kogo i kiedy warto zaangażować? Kto powinien wspierać zmianę?
- Kształtowanie postaw pracowników w zmianie.
- Jak podnieść efektywność wdrażania zmian?
- Przeszkody w zarządzaniu zmianą: jak je w porę rozpoznać?
- Jak myśleć i działać systemowo: Model 7s, Analiza Pola Sił
- Analiza pola rażenia zmiany – Twoja zmiana zatacza szersze kręgi, niż Ci się wydaje
- Rola eksperymentu w procesie wdrażania zmiany
- Retrospektywa, czyli co robić, gdy wdrożenie zmiany jest nieefektywne
- Komunikowanie zmiany – projektowanie pełnego procesu komunikacji
- Zaplanuj zanim zaczniesz działać – opracowanie wstępnego planu komunikacji dla konkretnych sytuacji wdrażania zmiany
- Przygotowanie komunikatów o zmianie przez uczestników – test “Elevator pitch”
- Prowadzenie spotkań na temat zmiany– czyli jak prawidłowo zaplanować i przeprowadzić spotkanie, aby uzyskać partycypację pracowników
- Generowanie vs mordowanie inicjatywy – skuteczne sposoby na burzę mózgów
- Taktyki radzenia sobie z barierami w procesie wprowadzania zmian
- Bariera informacyjna i poznawcza: jak informować o zmianie
- Bariera motywacyjna, czyli jak rozpoznać i wzmacniać motywatory do zmiany
- Bariera kompetencyjna: w jaki sposób zminimalizować lukę kompetencyjną
- Bariera systemowa, czyli co robić, aby zapewnić spójność we wprowadzaniu zmian
- Opracujemy katalog konkretnych wskazówek na pokonywanie każdej z barier
- Zwinny zespół – odporny zespół
- Jak kształtować postawę sprzyjającą budowaniu Siły i Odporności w zespole – katalog interwencji
- Odporność czy oporność? Metody diagnozowania otwartości na zmianę
- Stres związany ze zmianą – czego się obawiamy?
- Jak budować zwinność w zespole?
- Mój osobisty plan działania – plan wdrożenia metod po szkoleniu
Korzyści dla uczestników:
- Zaprojektują zmianę od wstępnej wizji do procesu komunikacji
- Poznają podstawy psychologii zmiany i dowiedzą się, jak wprowadzać zmianę, aby wykluczyć lub zminimalizować opór
- Poznają kluczowe czynniki sukcesu przy wprowadzaniu zmian
- Dowiedzą się, co może przeszkodzić w procesie wdrażania zmiany i jak tym przeszkodom zapobiegać
- Nauczą się mierzyć efektywność wprowadzanej zmiany
- Przećwiczą komunikowanie zmiany, aby była ona zrozumiała i angażująca
- Otrzymają narzędzia pomocne przy projektowaniu, wdrażaniu i analizowaniu zmiany
- Przeanalizują potencjalne źródła ryzyka i zagrożeń dla zarządzania zmianą
- Poznają sposoby budowania otwartości na zmiany i zwinności w zespole
- Podniosą swoje kompetencje w zarządzaniu ludźmi, projektowaniu procesów i zarządzaniu zmianą
Szkolenie realizowane również w formie online (warsztaty grupowe lub konsultacje indywidualne)na platformie zoom, clickmeeting lub platformie klienta.
Metody szkoleniowe:
Warsztat wykorzystuje różne metody rozwojowe, w tym facylitację, symulacje i ich omawianie, studium przypadku, prace projektową.
- Praca w grupach, interaktywne ćwiczenia
- Moderowana burza mózgów i dyskusje
- Praca projektowa, elementy design thinking
- Gra szkoleniowa, symulacje
- Analiza fragmentów filmów video
- Studium przypadków
Powiązane artykuły: Zarządzanie zmianą czy zmiana zarządzania? Jak zdiagnozować opór przed zmianą