Celem cyklu szkoleń jest wyposażenie lidrów w umiejętności potrzebne do zarządzania ludźmi w zespole. Uczestnicy rozwiną szereg kompetencji menedżerskich takich jak: umiejętność precyzyjnego formułowania celów, delegowania zadań, egzekwowania ich wykonania, komunikowania się, motywowania pracowników. Poznają też psychologiczne podstawy zarządzania ludźmi, ich emocjami i potrzebami.
W trakcie szkolenia uczestnicy pozyskają wiedzę na temat zależności panujących wewnątrz zespołu, by następnie zastanowić się jak nim sprawnie zarządzać. Program szkolenia uwzględnia nową rzeczywistość liderów, czyli pracę zdalną i hybrydową oraz wynikające z tej nowej rzeczywistości wyzwania.
Program cyklu szkoleń”Zarządzanie zespołem”:
Moduł 1. ZARZĄDZANIE LUDŹMI W ZMIANIE – JAK PRZYGOTOWAĆ ZESPÓŁ NA CIĄGŁE ZMIANY I ZARZĄDZAĆ ZESPOŁEM W ZMIANIE
- Psychologia zmiany – zrozumieć, żeby zarządzać, czyli jak mózg reaguje na zmianę.
- Co się dzieje z ludźmi w trakcie zmiany?
- Kluczowe czynniki sukcesu wpływające na powodzenie wdrożenia zmian.
- Taktyki radzenia sobie z barierami w procesie wprowadzania zmian.
Moduł 2. DELEGOWANIE ZADAŃ – JAK SKUTECZNIE DELEGOWAĆ ZADANIA
- Co mnie powstrzymuje przed delegowaniem zadań? Blokujące przekonania szefa i tyrania mikrozarządzania.
- Rozpoznaj, zaplanuj, działaj – 5 kroków w skutecznym delegowaniu zadań.
- Błędy popełniane przy delegowaniu i jak im zapobiegać. Zasady skutecznego delegowania krok po kroku.
- Na co się umówiliśmy? Egzekwowanie zadań.
Moduł 3. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM I AUTORYTET LIDERA – JAK ZBUDOWAĆ
I UTRZYMAĆ AUTORYTET U PRACOWNIKÓW?
- Problemy związane z budowaniem autorytetu.
- Jak umacniać autorytet, a jakich zachowań unikać?
- Określanie standardów i komunikowanie zasad współpracy.
- Asertywny szef – jak być stanowczym nie będąc agresywnym oraz zachować uprzejmość nie będą uległym.
- Zasady wywierania wpływu – słowa mają moc.
Moduł 4. KOMUNIKACJA MENEDŻERSKA I TRUDNE SYTUACJE MENEDŻERSKIE
- Co zrobić, gdy pracownik nie robi tego, co powinien robić?
- Informacja zwrotna stosowana w celu zmiany zachowania – struktura rozmowy.
- Zachowania agresywne i manipulacyjne – jak na nie reagować?
- Rozwiązywanie trudnych sytuacji w zespole na podstawie przykładów
Moduł 5. SYTUACJE KONFLIKTOWE – ZAPOBIEGANIE KONFLIKTOM I ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI KONFLIKTOWYCH
- Źródła konfliktu i symptomy konfliktu – na co zwracać uwagę?
- Etapy konfliktu, rozróżnianie konfliktu od nieporozumienia – kiedy interweniować i jaka jest rola szefa w konflikcie oraz granice interwencji.
- Zapobieganie konfliktom w pracy zespołu rozproszonego – o co zadbać? 10 sposobów na zapobieganie konfliktom w zespole.
Moduł 6. WSPIERANIE ROZWOJU I MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
- Zrozumienie ludzkiej natury podstawą skutecznej motywacji.
- Czynniki motywujące i demotywujące w krótkim i długim okresie i co wynika z badań nad motywacją.
- Nie mierz ludzi swoją miarą – gra w motywatory. Błąd własnej perspektywy.
- Słowa mają moc – jak doceniać
- Angażuj i jeszcze raz angażuj
Moduł 7. JAK PRACOWAĆ I NIE ZWARIOWAĆ – TROSKA O LUDZI I ICH ZDROWIE PSYCHICZNE
- (Nie)oczywiste potrzeby pracowników. Wellbeing i zdrowie psychiczne – wpływ troski o pracownika na zaangażowanie
- Stres chroniczny, sytuacja kryzysowa – z czym się wiążą i dlaczego menedżer powinien interesować się zdrowiem pracownika.
- Jak rozpoznać, że pracownik potrzebuje wsparcia? Struktury rozmów i pomocne pytania.
- Odporność lidera. Zarządzanie energią osobistą – jak budować swoje zasoby, aby poradzić sobie z wymagającą rzeczywistością.
Szkolenia ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM realizujemy online i stacjonarnie
Metody szkoleniowe :
- Praca w grupach i indywidualna
- Moderowana burza mózgów
- Dyskusje
- Gra szkoleniowa
- Kwestionariusze
- Facylitacja
- Analiza fragmentów filmów video
- Studium przypadków
Zobacz również szkolenie: Komunikacja i współpraca w zespole