Coaching biznesowy

Coaching biznesowy to proces dedykowanego wsparcia, który wspiera klientów w pożądanej zmianie, rozwoju kompetencji, osiągnięciu postawionych celów. Coaching pomaga w usuwaniu barier, które nie pozwalają klientowi w pełni wykorzystać swoich zasobów. Spotkania mają na celu wpłynąć na poziom samoświadomości, świadomości swoich możliwości i obszarów wymagających wsparcia oraz dostarczyć narzędzi do rozwoju.
Coach pełni rolę mentora, doradcy i przewodnika, pomagając klientom rozwijać umiejętności oraz osiągać sukcesy, ale też zadbać o swój dobrostan, emocje i odporność psychiczną. Coachee (klient) zyskuje czas na refleksje, pomoc w zrozumieniu swoich zachowań, schematów postępowania, emocji. Będąc bardziej świadomym swoich potrzeb i wartości potrafi wybrać działania, które służą jemu i otoczeniu.
W warunkach biznesowych w procesie uczestniczą zwykle trzy strony: coach, coachee (klient) i przedstawiciel organizacji (sponsor). Razem określamy cele procesu coachingowego. Sam proces jest już poufny, ponownie w trójkę spotykamy się na sesji podsumowującej (jednej lub dwóch).
Jak to działa od strony organizacyjnej:
- Po wstępnej rozmowie z przedstawicielem organizacji organizujemy sesję „chemiczną” między coachem a coachee, żeby się poznać i zdecydować, czy możemy razem pracować
- Ustalamy założenia, m.in.: ilość sesji, czas trwania procesu, formę spotkań
- Podpisujemy umowę na coaching biznesowy
- Spotykamy się na sesji trójstronnej, żeby określić obszary i cele do pracy
- Spotykamy się na sesjach (online lub stacjonarnie), które trwają 60 min lub 90 min i odbywają się z częstotliwością dopasowaną do preferencji i możliwości coachee (optymalnie co 2-3 tygodnie)
- Rozliczamy się za zrealizowane sesje w danym miesiącu
- Na koniec pracy coach sporządza raport. Organizacja otrzymuje informację o ilości zrealizowanych sesji i ich terminach, określonych w procesie celach i ich realizacji. Pozostałe informacje o tym co się wydarzyło w procesie są poufne.
Z jakimi tematami i z kim pracuję?
- Większość moich klientów do kadra menedżerska, z liderami pracuje mi się najlepiej.
- Pracujemy najczęściej nad tematami związanymi z rozwojem kompetencji menedżerskich, zarządzaniem zespołem, zarządzaniem sobą. Pracujemy nad podniesieniem poziomu efektywności w działaniu w warunkach presji, stresu, wielości zadań i informacji oraz utrzymaniem równowagi między efektywnością a zachowaniem zdrowego stylu pracy.
- Podczas sesji coachingowych często poruszamy również kwestie związane z zarządzaniem emocjami i stresem, inteligencją emocjonalną, odpornością psychiczną i dobrostanem.
- Czasem proponuję uwzględnić w procesie narzędzia takie jak: MTQPlus (badanie odporności psychicznej) czy DISC lub MAXIE DISC (badanie stylów poznawczych i behawioralnych).
- Zakres tematyczny określamy podczas omawiania celów coachingowych.
Zapraszam do kontaktu: kontakt@malgorzatahenke.pl