Work-life balance

work-life balance

Jak podnieść jakość życia, podwyższyć komfort i wydajność pracy

Work-life balance to szkolenie, które pozwoli ci opracować plan wdrożenia prostych metod, aby podnieść jakość swojego życia.

 

Work-life balance czy work-life mix? Jesteśmy zapracowani, przeładowani bodźcami, otoczeni niekorzystnymi sytuacjami oraz trudnymi zdarzeniami. Jak odnaleźć spokój i równowagę w tym pędzącym świecie? Celem szkolenia jest odnalezienie przez Ciebie ważnych elementów równoważenia przestrzeni życia zawodowego i osobistego.

W czasie szkolenia uczestnicy rozwiną umiejętności skutecznego określania i planowania priorytetów i poznają wybrane techniki zarządzania sobą w czasie. Uczestnicy dowiedzą się, jak wyznaczać priorytety, odzyskać energię i poczucie kontroli. Wypracują listę dobrych praktyk radzenia sobie ze złodziejami czasu i innymi barierami skutecznego zarządzania sobą.


Korzyści dla uczestników:

  • Pogłębią świadomość ważności utrzymywania równowagi w życiu
  • Stworzą własną strategię równoważenia życia zawodowego i prywatnego
  • Będą świadomi mechanizmów i przyczyn powstawania wypalenia zawodowego
  • Zapoznają się z modelem zarządzania energią i zdiagnozują swoje źródła energii
  • Poznają sposoby zarządzania priorytetami i organizowania swojej pracy
  • Nauczą się zarządzać zmęczeniem
  • Zdecydują, czym jest work-life balance i co cenią sobie najbardziej
  • Dowiedzą się, jak nauczyć się odpoczywać

Zakres szkolenia Work-life balance:

1.Efektywność osobista i work-life balance

  • EfektYwny czy efektOwny – o co chodzi w byciu skutecznym?
  • Nawyki skutecznego działania i ich wpływ na work-life balance

2. Work life balance i wypalenie zawodowe

  • Dlaczego lepiej zapobiegać niż leczyć – mechanizm „leja wyczerpania”
  • Czym jest wypalenie zawodowe i jak mu zapobiegać
  • Czym jest równowaga: work-life balance, work-life mix, well-being

3. Zarządzanie własną energią – jak nie wychodzić z pracy zmęczonym

  • Model zarządzania energią Tonego Schwartza
  • Zarządzanie zmęczeniem
  • Jak zasilać źródła energii, regenerować siły i działać na wysokiej energii
  • Dbanie o ciało, umysł, emocje i ducha

4. Planowanie i zarzadzanie priorytetami – metody organizacji i zarządzania sobą w czasie

  • MATRYCA EISENHOWERA – nadawanie priorytetów zadaniom i planowanie
  • Priorytety w praktyce – przekonania i ich wpływ na podejmowane decyzje
  • Budowanie strategii – jak ułatwić sobie planowane i zarządzanie celami w oparciu o Getting Things Done – zarządzanie projektami i zadaniami w praktyce

5. Bariery i trudności w efektywnym zarządzaniu sobą w czasie

  • Jak zmobilizować się do wysiłku i działać z impetem
  • Jak przestać zwlekać i zacząć działać
  • Jak przez lepsze zarządzanie efektywnością zredukować poziom stresu
  • Bank dobrych praktyk organizacji pracy

6. Strategia zmian

  • Plan działania
  • Wyrabiamy nawyki efektywnego działania

 

Kto skorzysta ze szkolenia?

  • Wszystkie osoby, które chcą pracować nad osiągnięciem równowagi w życiu
  • Wszystkie osoby, które chcą zredukować poziom odczuwanego stresu
  • Pracujący pod dużą presją, w warunkach ciągłych wyzwań i zmian

Szkolenie realizowane również w formie online (warsztaty grupowe lub konsultacje indywidualne)na platformie zoom, clickmeeting lub platformie klienta.

 

Metody pracy w czasie warsztatu “Work-life balance”:

  • Praca w grupach, interaktywne ćwiczenia
  • Moderowana burza mózgów i dyskusje
  • Gra szkoleniowa, symulacje
  • Analiza fragmentów filmów video
  • Studium przypadków
  • Ćwiczenia relaksacyjne, oddechowe

Powiązane szkolenia: Zarządzanie energią osobistą