Akademia lidera – zarządzanie zespołem i wspieranie rozwoju pracowników

Celem cyklu szkoleń jest wyposażenie lidrów w umiejętności potrzebne do zarządzania ludźmi w zespole.  Uczestnicy rozwiną szereg kompetencji menedżerskich takich jak: umiejętność precyzyjnego formułowania celów, delegowania zadań, egzekwowania ich wykonania, komunikowania się, motywowania pracowników. Poznają też psychologiczne podstawy zarządzania ludźmi, ich emocjami i potrzebami.

W trakcie szkolenia uczestnicy pozyskają wiedzę na temat zależności panujących wewnątrz zespołu, by następnie zastanowić się jak nim sprawnie zarządzać. Program szkolenia uwzględnia nową rzeczywistość liderów, czyli pracę zdalną i hybrydową oraz wynikające z tej nowej rzeczywistości wyzwania. 


Program cyklu szkoleń”Zarządzanie zespołem”:

Moduł 1. ZARZĄDZANIE LUDŹMI W ZMIANIE – JAK PRZYGOTOWAĆ ZESPÓŁ NA CIĄGŁE ZMIANY I ZARZĄDZAĆ ZESPOŁEM W ZMIANIE

  • Psychologia zmiany – zrozumieć, żeby zarządzać, czyli jak mózg reaguje na zmianę.
  • Co się dzieje z ludźmi w trakcie zmiany?
  • Kluczowe czynniki sukcesu wpływające na powodzenie wdrożenia zmian.
  • Taktyki radzenia sobie z barierami w procesie wprowadzania zmian.

Moduł 2. DELEGOWANIE ZADAŃ – JAK SKUTECZNIE DELEGOWAĆ ZADANIA

  • Co mnie powstrzymuje przed delegowaniem zadań? Blokujące przekonania szefa i tyrania mikrozarządzania.
  • Rozpoznaj, zaplanuj, działaj – 5 kroków w skutecznym delegowaniu zadań.
  • Błędy popełniane przy delegowaniu i jak im zapobiegać. Zasady skutecznego delegowania krok po kroku.
  • Na co się umówiliśmy? Egzekwowanie zadań.

Moduł 3. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM I AUTORYTET LIDERA – JAK ZBUDOWAĆ
I UTRZYMAĆ AUTORYTET U PRACOWNIKÓW?

  • Problemy związane z budowaniem autorytetu.
  • Jak umacniać autorytet, a jakich zachowań unikać?
  • Określanie standardów i komunikowanie zasad współpracy.
  • Asertywny szef – jak być stanowczym nie będąc agresywnym oraz zachować uprzejmość nie będą uległym.
  • Zasady wywierania wpływu – słowa mają moc.

Moduł 4. KOMUNIKACJA MENEDŻERSKA I TRUDNE SYTUACJE MENEDŻERSKIE

  • Co zrobić, gdy pracownik nie robi tego, co powinien robić?
  • Informacja zwrotna stosowana w celu zmiany zachowania – struktura rozmowy.
  • Zachowania agresywne i manipulacyjne – jak na nie reagować? 
  • Rozwiązywanie trudnych sytuacji w zespole na podstawie przykładów

Moduł 5. SYTUACJE KONFLIKTOWE – ZAPOBIEGANIE KONFLIKTOM I ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI KONFLIKTOWYCH

  • Źródła konfliktu i symptomy konfliktu – na co zwracać uwagę?
  • Etapy konfliktu, rozróżnianie konfliktu od nieporozumienia – kiedy interweniować i jaka jest rola szefa w konflikcie oraz granice interwencji.
  • Zapobieganie konfliktom w pracy zespołu rozproszonego – o co zadbać? 10 sposobów na zapobieganie konfliktom w zespole.

Moduł 6. WSPIERANIE ROZWOJU I MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW

  • Zrozumienie ludzkiej natury podstawą skutecznej motywacji.
  • Czynniki motywujące i demotywujące w krótkim i długim okresie i co wynika z badań nad motywacją.
  • Nie mierz ludzi swoją miarą – gra w motywatory. Błąd własnej perspektywy.
  • Słowa mają moc – jak doceniać
  • Angażuj i jeszcze raz angażuj

Moduł 7. JAK PRACOWAĆ I NIE ZWARIOWAĆ – TROSKA O LUDZI I ICH ZDROWIE PSYCHICZNE

  • (Nie)oczywiste potrzeby pracowników. Wellbeing i zdrowie psychiczne – wpływ troski o pracownika na zaangażowanie
  • Stres chroniczny, sytuacja kryzysowa – z czym się wiążą i dlaczego menedżer powinien interesować się zdrowiem pracownika.
  • Jak rozpoznać, że pracownik potrzebuje wsparcia? Struktury rozmów i pomocne pytania.
  • Odporność lidera. Zarządzanie energią osobistą – jak budować swoje zasoby, aby poradzić sobie z wymagającą rzeczywistością.

Szkolenia ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM realizujemy online i stacjonarnie

Metody szkoleniowe :

  • Praca w grupach i indywidualna
  • Moderowana burza mózgów
  • Dyskusje
  • Gra szkoleniowa
  • Kwestionariusze
  • Facylitacja
  • Analiza fragmentów filmów video
  • Studium przypadków

Zobacz również szkolenie: Komunikacja i współpraca w zespole