Budowanie autorytetu, motywowanie i delegowanie zadań
Celem szkolenia jest wyposażenie kadry menedżerskiej w umiejętności potrzebne do zarządzania zespołem. Uczestnicy rozwiną szereg kompetencji menedżerskich takich jak: umiejętność precyzyjnego formułowania celów, delegowania zadań, egzekwowania ich wykonania, komunikowania się, motywowania pracowników, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.
W trakcie szkolenia „Zarządzanie zespołem” uczestnicy pozyskają wiedzę na temat zależności panujących wewnątrz zespołu, by następnie zastanowić się jak nim sprawnie zarządzać. Ważnym elementem i celem szkolenia będzie podniesienie świadomości na temat tego, jak postawa menedżera wpływa na efektywność pracy członków zespołu.
Szkolenie stanowi wstęp do rozwoju kompetencji menedżerskich, jego rezultatem będzie diagnoza poziomu kompetencji i dalszego kierunku rozwoju.
Program szkolenia „Zarządzanie zespołem”:
- Zespół czy grupa – kryteria efektywności zespołu
- Czym jest zespół i w jaki sposób różni się od grupy?
- Kryteria efektywności zespołu
- Czynniki sprzyjające budowaniu efektywnego zespołu
- Style kierowania – jak elastycznie zarządzać ludźmi?
- Style kierowania i style przywództwa
- Przywództwo sytuacyjne
- Świadomość i rola funkcji menedżera
- Pułapki samospełniającej się przepowiedni – rola przekonań
- Zarządzanie zespołem i autorytet lidera – jak zbudować autorytet u pracowników?
- Problemy związane z budowaniem autorytetu
- Co się dzieje, gdy lider został wyłoniony z zespołu
- Jak umacniać autorytet, a jakich zachowań unikać
- Zasady i techniki wywierania wpływu
- Komunikowanie wartości i określanie zasad współpracy w zespole
- Jak budować zdrowe relacje z pracownikami oparte na wartościach
- Określanie standardów i komunikowanie zasad współpracy
- Delegowanie zadań – od planowania do egzekwowania
- Jak wyznaczać cele i określać priorytety, aby odejść od tyranii mikrozarządzania
- Błędy popełniane przy delegowaniu
- Co mnie powstrzymuje przed delegowaniem zadań?
- Rozpoznaj, zaplanuj, działaj
- Komunikacja menedżerska w zarządzaniu zespołem
- Rola i ważne elementy feedbacku
- Informacja zwrotna stosowana w celu zmiany zachowania
- Docenianie
- Trudne sytuacje menedżerskie
- Zarządzanie zespołem przez motywowanie, czyli jak być nie tylko kierownikiem ale i liderem
- Zrozumienie ludzkiej natury podstawą skutecznej motywacji
- Czynniki motywujące i demotywujące w krótkim i długim okresie – teoria motywacji F. Herzberga w praktyce
- Co wynika z badań nad motywacją – Richard M. Ryan i Edward L. Deci
- Puzzle motywacji – analiza aktualnie stosowanych strategii
Metody szkoleniowe:
- Praca w grupach i indywidualna
- Moderowana burza mózgów
- Dyskusje
- Gra szkoleniowa
- Kwestionariusze
- Facylitacja
- Analiza fragmentów filmów video
- Studium przypadków
Zobacz również szkolenie: Komunikacja i współpraca w zespole