Zarządzanie zespołem

Budowanie autorytetu, motywowanie i delegowanie zadań

Celem szkolenia jest wyposażenie kadry menedżerskiej w umiejętności potrzebne do zarządzania zespołem.  Uczestnicy rozwiną szereg kompetencji menedżerskich takich jak: umiejętność precyzyjnego formułowania celów, delegowania zadań, egzekwowania ich wykonania, komunikowania się, motywowania pracowników, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.

W trakcie szkolenia „Zarządzanie zespołem” uczestnicy pozyskają wiedzę na temat zależności panujących wewnątrz zespołu, by następnie zastanowić się jak nim sprawnie zarządzać. Ważnym elementem i celem szkolenia będzie podniesienie świadomości na temat tego, jak postawa menedżera wpływa na efektywność pracy członków zespołu.

Szkolenie stanowi wstęp do rozwoju kompetencji menedżerskich, jego rezultatem będzie diagnoza poziomu kompetencji i dalszego kierunku rozwoju.


Program szkolenia „Zarządzanie zespołem”:

  1. Zespół czy grupa – kryteria efektywności zespołu
    • Czym jest zespół i w jaki sposób różni się od grupy?
    • Kryteria efektywności zespołu
    • Czynniki sprzyjające budowaniu efektywnego zespołu
  2. Style kierowania – jak elastycznie zarządzać ludźmi?
    • Style kierowania i style przywództwa
    • Przywództwo sytuacyjne
    • Świadomość i rola funkcji menedżera
    • Pułapki samospełniającej się przepowiedni – rola przekonań
  3. Zarządzanie zespołem i autorytet lidera – jak zbudować autorytet u pracowników?
    • Problemy związane z budowaniem autorytetu
    • Co się dzieje, gdy lider został wyłoniony z zespołu
    • Jak umacniać autorytet, a jakich zachowań unikać
    • Zasady i techniki wywierania wpływu
  4. Komunikowanie wartości i określanie zasad współpracy w zespole
    • Jak budować zdrowe relacje z pracownikami oparte na wartościach
    • Określanie standardów i komunikowanie zasad współpracy
  5. Delegowanie zadań – od planowania do egzekwowania
    •  Jak wyznaczać cele i określać priorytety, aby odejść od tyranii mikrozarządzania
    • Błędy popełniane przy delegowaniu
    • Co mnie powstrzymuje przed delegowaniem zadań?
    • Rozpoznaj, zaplanuj, działaj
  6. Komunikacja menedżerska w zarządzaniu zespołem
    • Rola i ważne elementy feedbacku
    • Informacja zwrotna stosowana w celu zmiany zachowania
    • Docenianie
    • Trudne sytuacje menedżerskie
  7. Zarządzanie zespołem przez motywowanie, czyli jak być nie tylko kierownikiem ale i liderem
    • Zrozumienie ludzkiej natury podstawą skutecznej motywacji
    • Czynniki motywujące i demotywujące w krótkim i długim okresie – teoria motywacji F. Herzberga w praktyce
    • Co wynika z badań nad motywacją – Richard M. Ryan i Edward L. Deci
    • Puzzle motywacji – analiza aktualnie stosowanych strategii

Metody szkoleniowe:

  • Praca w grupach i indywidualna
  • Moderowana burza mózgów
  • Dyskusje
  • Gra szkoleniowa
  • Kwestionariusze
  • Facylitacja
  • Analiza fragmentów filmów video
  • Studium przypadków

Zobacz również szkolenie: Komunikacja i współpraca w zespole